راهنمای انتخاب یک وکیل خوب در یزد

راهنمای انتخاب یک وکیل خوب در یزد

« راهنمای انتخاب یک وکیل خوب در یزد » : اگر به هر دلیلی ، برای شما یک مسئله یا مشکل حقوقی پیش آمد یا اینکه اصلا به یک دلیل خاص ، نیاز به استفاده از دانش و تجربه یک وکیل خوب در یزد برای شما احساس شد ، حتما باید به یکسری موارد جهت انتخاب بهترین وکیل مرتبط با موضوع پیش آمده دقت نمود چراکه  یک وکیل با تجربه به جهت اطلاع از قوانین و راههای قانونی می تواند پرونده موکل را به مسیری زمانی و نتیجه ای که خود میخواهد ببرد  که اصولا  وکیل دانش خود را در مسیر سرعت بخشیدن و دستیابی به بهترین نتیجه به کار میبندد و اکثر وکلاء رعایت منافع و مصلحت موکل را وظیفه خود دانسته و به آن پایبند هستند .

در این مقاله به راهنمای انتخاب یک وکیل خوب در یزد و بررسی مهمترین موارد آن در خدمت شما هستیم.

  • اولین مورد ، داشتن دانش و تخصص مرتبط با موضوع مورد نظر میباشد.چه اینکه شما نیاز به یک وکیل در زمینه کیفری در یزد داشته باشید یا اینکه صرفا مساله شما قرارداد و تعهدات و یا حتی مشاوره حقوقی هست.باید دقت کنید که آیا وکیل مورد نظر دارای دانش و تخصص کافی هست یا خیر. مراجعه به یک وکیل ناکارآمد به مانند مراجعه به یک پزشک نابلد هست و همانطور که تجویز پزشک نابلد میتواند فاجعه به بار بیاورد ، مشاوره یک وکیل بی ناآگاه به قوانین هم فاجعه بار هست.مخصوصا با توجه به پرونده های مطروحه در محاکم قضایی یزد و دادگاها و دادگستری یزد ، استفاده از یک وکیل بد مساوی با نابودی پرونده هست.
  • دومین مورد از موارد راهنمای انتخاب یک وکیل خوب در یزد ، داشتن اخلاق هست. این مورد هم به مانند مورد قبلی مهم و حائز اهمیت است. چراکه صرف وجود دانش کافی منجر به رسیدن به نتیجه خوب برای شما به عنوان موکل نمیشود.وکیل حتما باید در کنار داشتن دانش بالا ، اخلاق حرفه ای هم داشته باشد. یک وکیل با اخلاق و با دانش بالا میتواند هم محتوای دعوا را درک کرده و بصورت علمی و با دانش خود بهترین راه حل را پیدا کند و هم با وجود اخلاق حرفه ای خود ، از کجروی ها و تخلف اخلاقی و قانونی مصون باشد.
  • سومین مورد ، داشتن راههای ارتباطی مناسب و منظم هست. خیلی مهم است که موکل در حین بررسی پرونده خود در محاکم قضایی و دادگاه های یزد و سایر استانهای کشور در جریان رسیدگی باشند و از جزئیات رسیدگی مطلع باشند. این کار از لحاظ بار روانی ، بسیار میتواند بر آرامش موکل تاثیر بگذارد. یکی از اهئاف مهم انتخاب یک وکیل خوب در یزد ، علاوه بر بهره مندای از دانش و تجربه وکیل و رسیدن به نتیجه مطلوب ، بهره مندی از مزایای آرامش روحی و روانی آن میباشد.
  • در آخر بصورت کلی میتوان در مبحث راهنمای انتخاب یک وکیل خوب در یزد ، موارد همچون پیگیر پرونده بودن وکیل ، داشتن علم کلام نافذ و علم سخنوری خوب ، احاطه کامل به مبحث و موضوع ، خوش سابقه بودن ، داشتن انصاف مالی و بهره گیری از منابع انسانی خوب را هم اضافه کرد.

یک نکته خیلی مهم مرتبط با انتخاب وکیل در یزد :

باتوجه به اینکه بصورت وحشتناک زیاد ، اشتباهات فاحشی در مورد وکیل و وکالت در بین مردم اتفاق می افتد و دلیل آن هم اینست که مردم تصور میکنند میدانند وکیل و وکالت چیست ، خواهشمندم حتی اگر اشراف کامل به امور حقوقی خود دارید ، چند دقیقه ای جهت مطالعه این بخش وقت بگذارید تا خدای ناکرده درگیر اتفاقات ناخواسته و مسائل دست و پاگیر حقوقی در مورد وکیل و وکالت در یزد نشوید.

  • اول از همه به معرفی شخص وکیل میپردازیم. وکیل کسی هست که پس از اتمام رشته حقوق در مقطع کارشناسی ، از طریق آزمون کانون وکلا یا مرکز مشاوران در رشته وکالت پذیرفته شده و دارای پروانه وکالت پایه یک دادگستری در یزد یا پروانه کارآموزی وکالت یزد صادر شده از اسکودا یا قوه قضاییه باشد. پس در نظر داشته باشید صرف داشتن لیسانس حقوق به معنی وکیل بودن طرف نیست و هرکسی که خود را وکیل معرفی کرد ، باید یکی از پروانه های مذکور را داشته باشد.
  • در نظر داشته باشید موسسات حقوقی که در یزد فعالیت میکنند به عنوان مشاوران حقوقی و واسطه های حقوقی که وکلای مورد نظر خود را به موکلین و مشتریان خود معرفی میکنند ، شناخته میشوند و بصورت شخصی و ذاتی وکیل نیستند و البته تا حدود زیادی گره گشای مسائل حقوقی و قضایی مشتریان خود میباشند. در اصل کار موسسات حقوقی ، معرفی وکیل در یزد به موکلین میباشد.
  • همچنین لازم هست این را هم خاطر نشان کنم که وکالت یک نوع قرارداد بین شخص وکیل با خصوصیات ذکر شده در مطالب فوق با موکل یا شخصی که به هر دلیلی با توجه به خواسته های حقوقی خود نیازمند وکیل در یزد هست ، میباشد.با انعقاد قرارداد وکالت ، وکیل یکسری اختیارات و تعهدات قانونی را برعهده میگیرد و موظف است به بهترین وجهی که میتواند از موکل خود دفاع کند . کم نیست تعداد وکیل در یزد که به بهترین نحو ممکن جهت دفاع از حقوق موکل خود ، از جان و دل مایه میگذارد.

با افتخار اعلام میکنم که اینجانب مریم شایق و تیم حقوقی بنده ، به عنوان عضوی از خانواده فعال وکلای یزد ، آماده ارائه خدمات تخصصی وکالت و مشاوره حقوقی به شما عزیزان میباشیم. آرزوی ما و همه جامعه حقوقی و وکلای خوب یزد ، حل و فصل عادلانه کلیه دعاوی بدون تضییع حق هیچ فردی در شهر عزیزمان یزد میباشد.

از اینکه با مبحث « راهنمای انتخاب یک وکیل خوب در یزد » با ما همراه بودید کمال تشکر را داریم.

 


دفتر وکالت مریم شایق

شما همشهریان عزیز یزدی برای انجام امور حقوقی در یزد اعم از گرفتن وکیل در یزد و استفاده از خدمات وکیل در یزد ، گرفتن مشاوره حقوقی در یزد و همچنین استفاده از خدمات تهیه و تنظیم قرارداد در یزد ، توسط تیم وکالت خانم مریم شایق و همچنین بهره مندی از سایر خدمات تخصصی وکالت اعم از وکالت در دعاوی حقوقی در یزد ، وکالت در دعاوی کیفری در یزد ، وکالت در دعاوی ملک و املاک در یزد ، وکالت در دعاوی خانواده در یزد ، خدمات مشاوره حقوقی در یزد ، بررسی حضوری و آنلاین ( سامانه عدل ایران) و تهیه و تنظیم لایحه ، با ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن دفتر :  ۳۶۲۹۲۰۴۳-۰۳۵               همراه : ۰۹۱۲۲۰۲۶۲۰۵

مریم شایق - وکیل رسمی دادگستری یزد

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.