وکیل دعاوی علائم تجاری و برند

قبل از اینکه مفصلا به مقوله وکیل دعاوی علائم تجاری و برند بپردازیم ، لازم است که در اولین قدم به تعریف برند یا به اصطلاح حقوقی آن ، علامت تجاری بپردازیم. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که بت توجه به عنوان مقاله یعنی « وکیل دعلوی علائم تجاری و برند » ، هر تعریف و تشریح ما بیشتر از منظر حقوقی میباشد و از دیدگاه حقوقدانان و قوانین مالکیت فکری بررسی میشود.طبق ماده 30 قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری ، علامت تجاری عبارت است از « علامت یعنی هر نشان قابل رویتی که بتواند کالا یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد و نام تجاری یعنی اسم و هر عنوانی که معرف یا مشخص کننده شخص حقیقی یا حقوقی باشند.

وکیل دعاوی علائم تجاری و برند - مریم شایق
وکیل دعاوی علائم تجاری و برند - مریم شایق

پس با توجه به توضیحات فوق ، علامت تجاری یا همان برند ابزاری هست که به صاحب یک کسب و کار ، چه تولیدی و چه خدماتی ، این امکان را میدهد که با استفاده از آن ، کالاها یا خدمات خود را با سایر کالاها و خدمات همسان متمایز کند.

ماده 1 قانون ثبت علامت تجاری و اختراعات مصوب یکم تیزماه 1310 در مورد علامت تجاری و تعریف آن عنوان میکند :

علامت تجاری عبارت از هر قسم علامتی هست اعم از نقش ، تصویر ، رقم ، حرف ، لفاف و غیر آن که برای امتیاز و یا تشخیص محصول صنعتی ، تجاری و یا فلاحتی اختیار میشود.ممکن است یک علامت تجاری برای تشخیص محصول جماعتی از زارعین یا صنعتی یا تجاری محصول یک شهر و یا یک ناحیه از مملکت اختیار شود.

مقاله در حال تکمیل میباشد

وکیل دعاوی شرکتها در یزد : قبل از اینکه  به طرح مبحث حقوقی  شرکت‌های تجاری در یزد بپردازیم ،  بهتر است اول به شناخت مختصری پیرامون استانمان برسیم. یزد شهربادگیرها، وچرخه‌ها، ساختمان‌های سنتی و مردمان با فکر اقتصادی بالا، شهری که در بسیاری از مباحث جزو اولین هاست. مثل اولین صندوق امانات جهان یا بزرگترین شهر خشت و گلی جهان و همچنین دارنده طولانی‌ترین قنات جهان. همه این‌ها به خاطر سابقه فرهنگی کهن شهرمان و رشد کردن انسان‌های سخت‌کوش به خاطر شرایط اقلیمی سخت  دوره‌های مختلف تاریخی می‌باشد.

ادامه مطلب ...

وکیل دعاوی شرکتها در یزد
وکیل دعاوی شرکتها در یزد - مریم شایق

برای موفقیت در پرونده های حقوقی و کیفری ، وجود تخصص لازم و ضروری می باشد. اما یک مورد ضروری تر ، وجود تمرکز و دقت در بررسی پرونده ها ، مطالعه بدون وقفه و تطبیق موضوعات مورد نظر با قوانین جاری ، شناخت طرفین دعوا به خصوص طرف مقابل دعوای ما و خلاصه کلام وقت گذاشتن برای پرونده قبل از جلسه دادرسی و یافتن بهترین راه جهت دفاع و به سرانجام رساندن به نحو مطلوب پرونده موکل و در صورت لزوم همراهی و پیگیری بعد از صدور رای می باشد. در همین راستا افتخار من ، مریم شایق ، وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی به عنوان یک وکیل جوان و مستقل در یزد ، سرپرستی و همکاری با یک تیم حقوقی متخصص شامل تعدادی از وکلا و حقوقدانان با تجربه در زمینه کارهای مختلف می باشد.امید است که با بهره گیری از دانش و تخصص های مختلف ، بهترین نتیجه و پاسخ را به اعتماد شما عزیزان و موکلین گرامی بدهیم.

 


آدرس دفتر : یزد ، میدان مهدیه ، ابتدای بلوار منتظر قائم ، جنب برنج عیاران ، طبقه دفتر خدمات قضایی امینی ، تلفن : 09122026205

 

مریم شایق - وکیل پایه یک دادگستری یزد
مریم شایق - وکیل پایه یک دادگستری یزد