وکیل دعاوی شرکتها 

 قبل از اینکه به مبحث دعاوی اشخاص حقوقی  شرکت‌ها و متعاقب آن وکیل دعاوی شرکت‌ها بپردازیم، لازم است ابتدای امر به تعریف شرکت و معرفی انواع آن شاره‌ای بکنیم. در اصطلاح عامیانه و محاوره شرکت از شراکت دو یا چند نفر بر روی یک موضوع و هدف خاص به وجود می‌آید. پس تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که برای تشکیل هر نوع شرکت وجود حداقل دو نفر الزامی هست. در بین حقوقدان‌ها شرکت یعنی قراردادی که بر اساس آن موسسان  و شریکان ر مورد یک امر معین منعقد می‌کنند و سود آن ین آنها تقسیم می‌شود. عین تعریف شرکت در ماده ۵۷۱ قانون مدنی بدین شرح می‌باشد : شرکت عبارت است از اجماع حقوق مالکان متعدد در شی واحد به نحو اشاعه.

وکیل دعاوی شرکتها - مریم شایق، وکیل دادگستری یزد
وکیل دعاوی شرکتها - مریم شایق، وکیل دادگستری یزد

 به طور کلی ما دو نوع دسته‌بندی در شرکت‌ها داریم :   1. شرکت‌های مدنی     2. شرکت‌های تجاری

شرکت‌های مدنی به آن دسته از شرکت‌هایی می‌گویند که خود دارای شخصیت حقوقی مستقل نیستند و حیات و وجود آنها  همچنین اعمال آنها وابسته به شرکا می‌باشد. این نوع شرکت‌ها در جایی ثبت نمی‌شوند  درست برعکس شرکت‌های تجاری دارای تابعیت و اقامتگاه نیستند. شرکت‌های مدنی بر اساس یک مال مشترک به وجود می‌آیند و بعد از افراز و یا تقسیم مال مشترک یا هر نوع تعیین تکلیف دیگر بین شرکا، ین شرکت منحل می‌گردد. به عنوان مثال هنگامی که فردی فوت می‌کند  از او خانه‌ای به جا مانده باشد، این خانه به ورثه فرد فوت شده منتقل می‌شود و بر همین اساس یک شرکت مدنی بین وراث به وجود آمده است. و ورثه به نسبت سهم خود در آن خانه دارای حق مالکیت هستند و زمانی که این خانه تعیین تکلیف شد، چه از طریق فروش و چه از طریق تقسیم کامل، این شرکت نیز منحل می‌گردد. ایجاد شرکت مدنی ممکن است به صورت قهری باشد یا به صورت اختیاری.

شرکت‌های تجاری نوع دیگری از شرکت‌ها هستند که برخلاف شرکت‌های مدنی، خود به صورت مستقل از موسسین و شرکا دارای شخصیت مستقل حقوقی هستند.  ین نوع شرکت‌ها باید حتماً در اداره ثبت اسناد و املاک کشور و واحد ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده و دارای اوراق رسمی اعم از اساسنامه، اظهارنامه و صورت جلسه مجمع عمومی موسسین  صورت جلسه اولین هیئت مدیره می‌باشد. که آن هم ورد تایید اداره ثبت شرکت‌ها واقع شده است. همانطور که گفته شد، این شرکت‌ها  دارای شخصیت حقوقی مستقل و اطلاعات  هویتی مجزا از سهامداران  همچنین دارای تابعیت و اقامتگاه می‌باشند. انحلال این نوع شرکت‌ها نیز تابع تشریفات خاص و زیر نظر قانون تجارت هست از قبیل انحلال، رای دادگاه و ورشکستگی و …

 به محض تشکیل و ثبت این نوع از شرکت‌ها بر اساس قانون، آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی و روزنامه محلی منتشر شده و به اطلاع عموم خواهد رسید. بنا به تعاریف فوق مشخص شد ین نوع شرکت‌ها مستقلا  دارای حقوق و مزایا و مسئولیت‌های یک شخص کامل  هستند. ین نوع شرکت‌ها توسط دو رکن مدیریت و اداره می‌شوند که عبارتند از مجامع عمومی و هیئت مدیره که هر کدام از این ارکان وظایف و اختیارات خاص خود را دارد.

مطالب مرتبط و زیرمجموعه وکیل دعاوی شرکتها

وکیل دعاوی شرکتها در یزد : قبل از اینکه  به طرح مبحث حقوقی  شرکت‌های تجاری در یزد بپردازیم ،  بهتر است اول به شناخت مختصری پیرامون استانمان برسیم. یزد شهربادگیرها، وچرخه‌ها، ساختمان‌های سنتی و مردمان با فکر اقتصادی بالا، شهری که در بسیاری از مباحث جزو اولین هاست. مثل اولین صندوق امانات جهان یا بزرگترین شهر خشت و گلی جهان و همچنین دارنده طولانی‌ترین قنات جهان. همه این‌ها به خاطر سابقه فرهنگی کهن شهرمان و رشد کردن انسان‌های سخت‌کوش به خاطر شرایط اقلیمی سخت  دوره‌های مختلف تاریخی می‌باشد.

ادامه مطلب ...

وکیل دعاوی شرکتها در یزد
وکیل دعاوی شرکتها در یزد - مریم شایق

برای موفقیت در پرونده های حقوقی و کیفری ، وجود تخصص لازم و ضروری می باشد. اما یک مورد ضروری تر ، وجود تمرکز و دقت در بررسی پرونده ها ، مطالعه بدون وقفه و تطبیق موضوعات مورد نظر با قوانین جاری ، شناخت طرفین دعوا به خصوص طرف مقابل دعوای ما و خلاصه کلام وقت گذاشتن برای پرونده قبل از جلسه دادرسی و یافتن بهترین راه جهت دفاع و به سرانجام رساندن به نحو مطلوب پرونده موکل و در صورت لزوم همراهی و پیگیری بعد از صدور رای می باشد. در همین راستا افتخار من ، مریم شایق ، وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی به عنوان یک وکیل جوان و مستقل در یزد ، سرپرستی و همکاری با یک تیم حقوقی متخصص شامل تعدادی از وکلا و حقوقدانان با تجربه در زمینه کارهای مختلف می باشد.امید است که با بهره گیری از دانش و تخصص های مختلف ، بهترین نتیجه و پاسخ را به اعتماد شما عزیزان و موکلین گرامی بدهیم.

 


آدرس دفتر : یزد ، میدان مهدیه ، ابتدای بلوار منتظر قائم ، جنب برنج عیاران ، طبقه دفتر خدمات قضایی امینی ، تلفن : 09122026205

 

مریم شایق - وکیل پایه یک دادگستری یزد
مریم شایق - وکیل پایه یک دادگستری یزد