وکیل دعاوی علائم تجاری و برند در یزد : قبل از اینکه به موضوع اصلیمان بپردازیم ، میخواهیم به معرفی یزد و کسب و کارهای متنوع آن اشاره کنیم. یزد یکی از استانهای مرکزی کشورمان می باشد که در اولین نگاه آثار تاریخی و تمدن غنی آن توجه ما را جلب می کند. استان یزد هرساله گردشگران زیادی می پذیرد. به تبع آن صنایع دستی و سنتی در این شهر بسیار رواج دارد اما به خاطر وجود معادن بسیار مهم، این استان جایگاه دوم کشوری در صنعت و معدن را دارا می باشد. وجود معادن معدنی مهم در استان یزد، باعث پیدایش صنایع و کارخانجات مهمی مانند کاشی، شیشه، نساجی، فولاد و…  شده است. فعالیت در این کارخانجات و مشاغل خدماتی پیرامون آن، برای بسیاری افراد موفقیت های زیادی به همراه داشته است. گفتیم که توریسم در استان یزد رونق زیادی دارد. بنابراین کلیه مشاغل خدماتی پیرامون صنعت توریسم مانند هتل داری، رستوران داری، راهنمای تور و... مشاغل بسیار موفقی هستند.همه این موارد جزئی از دلایل اهمیت وجود برند در کسب و کارهای فعال در یزد میباشد.

وکیل دعاوی علائم تجاری و برند در یزد
وکیل دعاوی علائم تجاری و برند در یزد

دیگر زمینه های فعالیت در استان یزد

استان و شهرمان یزد با وجود اینکه اصالتا منطقه ای خشک و کم آب میباشد ، بخاطر پیاده سازی الگوهای نوین در زمینه کشاورزی تا حدود زیادی از این جهت خودکفا می باشد. زعفران، انار، گندم و جو و همچنین محصولات گلخانه ای مثل خیارسبز و گوجه فرنگی و سایر سیفیجات ، بعضی از انواع محصولات کشت شده در استان یزد هستند. پس مشاغل پیرامون صنعت کشاورزی نیز در این استان بسیار حائز اهمیت و پرمتقاضی و  پر درامد می باشند.

دیگر اینکه استان یزد در حوزه پرورش دام و طیور نیز بسیار موفق عمل کرده است. انواع طرح های موفق مانند پرورش گاو، بز، بلدرچین و کبک در این استان وجود دارند. صنایع دستی زیبا و شیرینی های محلی متنوع در یزد طرفداران بسیاری دارند. تولید و فروش صنایع دستی و شیرینی های محلی کسب و کار تجاری بسیار پر سودی است. در کنار همه این موارد، انواع صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه مشاغل مختلف می توانند سود اوری بسیار زیاد و بهره وری بالا داشته باشند.

وکیل دعاوی علائم تجاری و برند در یزد

ما در اینجا گوشه ای از این کسب و کارها را به اختصار عنوان کردیم. در کنار همه این موارد، مشاغل حوزه بهداشت و درمان و مشاغل تولیدی تجهیزات پزشکی در استان یزد نیز بسیار رونق دارند. از طرفی کسب و کارهای تولیدی کوچک خانگی در زمینه مواد غذایی و صنایع دستی نیز در سالهای اخیر بسیار رواج یافته اند. نیاز مشترک همه کسب و کار های ذکر شده ، علامت تجاری یا یک برند ثبت شده هست. جدای از اهمیت وجود برند و علامت تجاری در مسائل ساختاری کسب و کار و پیش نیازهای اساسی برای موفقیت در هر کسب و کار ، من در این مقاله بیشتر به اهمیت حقوقی و حمایت های قانونی از برند و علائم تجاری چه در قامت وکیل و چه به عنوان مشاور حقوقی ، ومخصوصا در شهر و دیارمان یزد که با تفاسیر فوق ، مباحث برند و علائم تجاری و حمایت های حقوقی و قانونی آن ، بسیار مهم میباشند ، خواهم پرداخت.

البته به عنوان مطلب خارج از موضوع اصلی مان یعنی امور پیرامون مشاور حقوقی و وکیل دعاوی برند و علائم تجاری و در مبحث موفقیت مالی و کسب و کاری باید عنوان کرد که هیچ گاه موفقیت به آسانی به دست نمی آید. پیشرفت در کسب و کار تجاری تلاش، استمرار، تبلیغات و بازاریابی بالا و مناسب را می طلبد که با به کارگیری این موارد، حتما می توان به آن دست پیدا کرد. در استان یزد فرصت های شغلی بسیار زیادی وجود دارد. می توان با شروع هر فعالیت کاری در یزد موفق شد، اما به شرط اینکه قبل از شروع کسب و کار با علم و مشاوره افراد متخصص چه در حوزه بازار و چه در حوزه حقوقی پیش رفت. رونق کسب و کارها باعث پویایی در فضای تجاری یک شهر و استان می شود و پیشرفت در صنعت آن کشور را نیز به همراه می آورد.

مقاله در حال تکمیل ...

برای موفقیت در پرونده های حقوقی و کیفری ، وجود تخصص لازم و ضروری می باشد. اما یک مورد ضروری تر ، وجود تمرکز و دقت در بررسی پرونده ها در محاکم قضایی و سایر ارگانها ، مطالعه بدون وقفه و تطبیق موضوعات مورد نظر با قوانین جاری اعم از قوانین کیفری ، حقوقی ، تجاری ، شرکتها ، علائم تجاری و سایر قوانین موضوعه کشور  ، شناخت طرفین دعوا به خصوص طرف مقابل دعوای ما و خلاصه کلام وقت گذاشتن برای پرونده قبل از جلسه دادرسی و یافتن بهترین راه جهت دفاع و به سرانجام رساندن به نحو مطلوب پرونده موکل و در صورت لزوم همراهی و پیگیری بعد از صدور رای می باشد. در همین راستا افتخار من ، مریم شایق ، وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی به عنوان یک وکیل جوان و مستقل در یزد ، سرپرستی و همکاری با یک تیم حقوقی متخصص شامل تعدادی از وکلا و حقوقدانان با تجربه در زمینه کارهای مختلف می باشد.امید است که با بهره گیری از دانش و تخصص های مختلف حقوقی و اطلاع کامل از فرآیند های سازمانی و امور اداری و سامانه های قضایی ، بهترین نتیجه و پاسخ را به اعتماد شما عزیزان و موکلین گرامی بدهیم.

 


آدرس دفتر : یزد ، میدان مهدیه ، ابتدای بلوار منتظر قائم ، طبقه فوقانی دفتر خدمات قضایی امینی ، تلفن : 09122026205

 

مریم شایق - وکیل پایه یک دادگستری یزد
مریم شایق - وکیل پایه یک دادگستری یزد