بهترین وکیل یزد : در این روزها اگر یک نگاه اجمالی از بعد حقوقی به اطراف بیاندزیم ، با عنایت به وضعیت جامعه امروز شهر و استانمان یزد ، کمتر فردی است که به طریقی درگیر پرونده های حقوقی و قضایی نباشد. در زمانه ای که مشکلات پیچیده و عمدتا غیر قابل پیش بینی مخصوصا در یزد که یک شهر صنعتی با گردش مالی بانکی بالا هست و انسان ها را درگیر خود می‌کند ، هر یک از ما امکان دارد با مسائل متعدد قضایی از جمله حقوقی ، جزایی ، کیفری و مدنی درگیر شویم . مسائل حقوقی چه در یزد با توجه با شرایط خاص خود و چه در نقاط دیگر ،  اصولا پیشرفته و بسیار تخصصی و دارای نکات و ظرافت های خاص خود  هستند و نمی‌توان به راحتی و بدون کمک از حقودانان بخصوص بدون داشتن یک وکیل متخصص از پس آن‌ها برآمد. در دنیای پر پیچ و تاب امروز، هر یک از ما ممکن است با مسائل مختلف حقوقی و قضایی درگیر شویم . در صورتی که بدون راهنمایی افراد متخصص در زمینه‌های مختلف حقوقی  بخواهیم با این‌گونه مسائل درگیر شویم ممکن است نه تنها موفق به حل مشکلات نشویم؛ بلکه ضرر و زیان‌های بزرگی را نیز به جان و دل بخریم.

مسلم است که همه مردم بر قوانین و مقررات حقوقی تسلط کافی ندارند و علاوه بر آن با توجه به وِزگی های فرهنگی و عرفی خاص شهرمان یزد ، از تاثیر این فرهنگ ها بر دادگاها و محاکم قضایی یزد مطلع نیستند و در این زمینه هم عقل سلیم حکم  می کند که برای دفاع از حق و حقوق به وکیلی با تجریه و متخصص در یزد مراجعه شود. بیشتر مردم مخصوصا در شهر یزد با توجه به بالا رفتن سطح اطلاعات عمومی خود ، دوست دارند که پرونده های حقوقی خود را با خیال راحت به بهترین وکیل پایه یک دادگستری بسپارند. چرا که با این کار باعث می شود که احتمال رسیدن به نتایج مطلوب و احقاق حق و حقوق خود بیشتر شود. وظیفه یک وکیل پایه یک دادگستری بسیار شبیه به یک پزشک است و همانطور که در مریضی های سخت ، به هر طبیبی نمی توان اعتماد کرد ، در انتخاب یک وکیل مخصوصا در شهر تاریخی و با فرهنگ بالای مذهبی در یزد  هم باید دقت بسیاری داشته باشیم. وکیلی که هم بر امور حقوقی مسلط بوده و هم تاثیر این فرهنگ ها را بر محاکم قضایی درک کند . چون که همان طور که قبلا نیز عنوان شد ، وجود یک وکیل متخصص و عالم و مسلط به امور حقوقی  ، با توجه به تسلطی که بر قانون و بر مشکلات قضایی و حقوقی دارد، توانایی این را دارد که ما را از مشکل پیچیده دادرسی و قضایی نجات دهد. لکن بعضا  مشاهده شده است که افرادی با سوء استفاده از عدم اطلاعات حقوقی جامعه ، خود را وکیل پایه یک دادگستری معرفی و متعاقبا اقدام به گرفتن پول های کلانی تحت عنوان حق الوکاله کرده اند. در حالی که این افراد هیچ مجوزی و پروانه ای برای وکالت و حتی انجام مشاوره های حقوقی نداشته و با وعده وعید های بی پایه و واهی ، از جمله وجود ارتباطات در دستگاه قضایی و  با برخی افراد ذی نفوذ در یزد، اقدام به اخاذی و کلاه برداری در قالب حقوقی کرده اند.

وکیل دعاوی کیفری در یزد
مریم شایق - وکیل پایه یک دادگستری یزد

از بعد دیگر نیز شرایط پرنوسان اقتصادی و مالی امروز جامعه ما نیز شاخصه ای به دیگر ویژگی های یک وکیل پابه یک دادگستری خوب افزوده است. هرچند همانطور که قبلا و در مطالب بالا عنوان شد ، پیدا کردن  یک وکیل خوب به ویژه در یزد برای رهایی از مشکلات و گرفتاری های حقوقی و قضایی بسیار موثر هست ، اما متعاقبا ، موضوع حق الوکاله وکیل  و مبلغی که یک وکیل برای قبول وکالت و انجام دادن کار خود اعلام می کند نیز در انتخاب وکیل بسیار مهم و تاثیرگذار است. هرچند ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که بعضی از پرونده ها با توجه به حجمی که دارند و میزان زمانی که وکیل نیاز دارد تا به بررسی و درک مطالب و یافتن بهترین راه حل برای رفع مشکل نماید نیز در بالا رفتن میزان حق الوکاله وکیل موثر هست . همه مواردی که ذکر شد ، گزیده ای از شاخصه هایی هست که با در نظر گرفتن آنها ، ما به دنبال بهترین وکیل جهت انجام و پیشبرد امور حقوقی و قضایی خود و احقاق حق و دستیابی به مطلوب ترین نتیجه ممکن هستیم. در ادامه با مقاله بهترین وکیل یزد با ما همراه باشید

تعریف وکیل و وکالت

وکالت در عرف یعنی واگذار کردن و در علم حقوق ، وکالت به عقدی گفته می شود که به واسطه آن یکی از طرفین عقد ، طرف دیگر را برای انجام فعالیت یا فعالیت هایی وکیل خود می کند. این فعالیت ممکن است حقوقی باشد و ممکن هست کاری و اداری باشد.فصل سیزدهم قانون مدنی ما ،  به تعریف عقد وکالت، شرایط عقد وکالت بصورت صحیح ، تعهدات  متقابل وکیل و موکل پرداخته است .

به موجب ماده ۶۵۶ قانون مدنی: «وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می‌نماید.» و به موجب ماده بعدی «تحقق وکالت منوط به قبول وکیل است».با انعقاد و امضا عقد وکالت، وکیل و موکل در برابر یکدیگر دارای حق و تکلیف شده، دارای روابط حقوقی، وظایف و مسئولیت های متقابلی می شوند. طبق قانون مدنی ، وکالت باید در موضوعی داده شود که شخص موکل بتواند آن را انجام دهد . همچنین وکیل هم باید شخصی  باشد که برای انجام آن فعالیتهای مشخص شده در عقد ، اهلیت داشته باشد. پس طبق قوانین و مقررات مربوط به وکیل و وکالت، وکیل به شخصی میگویند که به واسطه  انعقاد و امضا  قرارداد وکالت صحیح و با محقق شدن شرایط قانونی مربوطه ، وکیل فرد دیگری که به اصطلاح حقوقی موکل نامیده میشود ، در امر یا فعالیت های مشخص شده او شده و از جانب موکل حق اقدام دارد.

بطور کلی همانطور که مشخص هست ، مردم عادی  دانش و تسلط کافی بر روی  مسائل حقوقی خود ندارند. در این شرایط قانون و محاکم قضایی آن‌ها را جهت پیشبرد مسائل و دعاوی حقوقی به رسمیت نشناخته و از آن‌ها درخواست مشورت با یک وکیل خوب و متخصص  را می‌کند.از طرفی یک وکیل خوب ، مسلط و باتجربه ،  قبل ازاینکه اقدام به هر عملی نماید باید در حوزه فعالیت خود و پرونده ای که در حال وکالت در آن هست ،  تخصص و دانش کامل داشته باشد. علم و آگاهی کامل به دانش  و مسائل قضایی و حقوقی و همچنین روندهای دادرسی ، وظیفه اصلی یک وکیل خوب که در حوزه خود بهترین وکیل هست ، میباشد . از دیگر سو نیز یک وکیل متبحر و کاربرد ، جدای از آگاهی های عمومی و تخصصی ،  نیازمند علم کلام و قدرت بیان عالی  جهت دفاع از موکل خود در محاکم هست که احتمال  حصول به نتیجه مطلوب در دادگاه را برای او بالاتر می‌برد.

در پایان این بخش باید عنوان کرد که دانشجویان رشته حقوق ،  فقه و حقوق و سایر رشته های حقوقی مرتبط ، پس از قبولی و طی کردن تحصیلات دانشگاهی خود ، میتوانند جهت اخذ پروانه کارآموزی وکالت و سپس تبدیل شدن به وکیل پایه یک دادگستری ، در آزمون طاقت فرسا و بسیار دشوار کانون وکلای دادگستری (اسکودا) و یا آزمون مرکز مشاوران (قوه قضاییه )شرکت نمایند. پس لازمه تبدیل شدن به بهترین وکیل ، حالا چه در یزد یا چه در شهر دیگری اول دانش آموخته رشته حقوق بودن هست و سپس قبولی در آزمون وکالت و کارآموز وکالت شدن و سپس تبدیل به وکیل پایه یک دادگستری شدن. البته در کنار آن باید علم کلام و قدرت بیان خود را هم تقویت کنند و به علوم فرعی مرتبط نیز مسلط شوند.

پس  با توجه به توضیحات فوق ، هر وکیل پایه یک دادگستری (چه اسکودا و چه مرکز ) بهترین وکیل یزد نیست. وکیلی به عنوان یک وکیل خوب و متبحر شناخته میشود که علاوه بر دانش حقوقی بالا ، قدرت فن بیان ، مذاکره و تسلط بر علوم فرعی مرتبط را داشته باشد و از تجربه کافی نیز برخوردار باشد.

بهترین وکیل یزد - مریم شایق
بهترین وکیل یزد - مریم شایق - وکیل پایه یک دادگستری یزد

ویژگی‌ها و مهارت های  وکیل خوب در شهرمان یزد

در زمانی که به علت مسائل مختلف حقوقی و قضایی بخصوص در شهرمان یزد ، مردم با مشکلات عدیده حقوقی دست به گریبان هستند و همیشه شاهد حضور تعداد بسیار زیادی از افراد در در دادگاها و استرس و اضطراف و سردرگمی آنها هستیم و بدتر آنکه به دلیل عدم دانش و سواد حقوقی ، اصولا مشکلات آنها بدتر میشود ، نیاز به وجود یک وکیل متخصص بیش از پیش لازم و ضروری هست.

یک وکیل با سواد و خوب ، بجای اینکه صرفا با یک تلفن و شرح مختصری از پرونده ، اقدام به پذیرش آن کند ، حتما ابتدای امر یک جلسه حضوری با موکل و یا فرد مورد نظر  ترتیب میبیند و با مطالعه کامل مدارک و مستندات دعوی ، به صورت جامع و کامل با وی صحبت میکند و از کم و کیف موضوع به طور کامل مطلع میشود و سپس با درکی که از پزونده و موضوع مورد بحث دارد و همچنین شناخت و آگاهی که از پروسه و روند قضایی در دادگاهای صالحه یزد و شهرستانهای مربوطه ، حتی الامکان تمامی نتایج و احتمالاتی که در این پرونده ممکن است به دست بیاید را با موکل در میان میگذارد تا موکل با توجه به احتمالاتی که در آینده ممکن است به وجود آید و بررسی شرایط حال حاضر و تفاوت بین انجام یا عدم انجام روند قانونی ، بهترین تصمیم را بگیرد.

لازم به ذکر هست که در نظام حقوقی و قضایی ایران ، وکیل با عنوان های گوناگونی وجود دارد که اعم از:

« وکیل انتخابی، وکل معاضدتی، وکیل تسخیری، وکیل سازمانی، وکیل اتفاقی، وکیل کارآموز، وکیل قوه قضاییه و وکیل حمایتی »

از همه موارد بالا ، «وکیل انتخابی» وکیلی هست که  خود شخصا اقدام به انتخاب و همکاری با او میکنیم ، که اصولا فارغ از مسائل مالی ، ما همیشه به دنبال بهترین وکیل با توجه به حوزه های تخصصی او هستیم.

فرقی نمیکند که از چه راهی اقدام به شناسایی و انتخاب بهترین وکیل از نظر خودتان میکنید اما باید بدانید انتخاب وکیلی شایسه و متخصص باید بر اساس پارامترها و معیارهایی باشد که در این قسمت به صورت احصا شده مواردی از آن را بازگو خواهیم کرد.

معیار ها و ویژگیهای مهم برای انتخاب بهترین وکیل در یزد :

1.یک وکیل خوب باید دارای دانش تخصصی در رابطه با پرونده مورد نظر را داشته باشد. همانطور که مستحضر هستید علم حقوق و دعاوی و پرونده های قضایی دارای زیرشاخه های زیادی میباشد اعم از دعاوی حقوقی ، دعاوی کیفری ، دعاوی املاک ، دعاوی تجاری ، دعاوی خانواده و ... . پس برای انتخاب بهترین وکیل در رابطه با پرونده خودمان باید به دنبال وکیلی باشیم که در این زمینه تخصص داشته باشد. اگر شما قصد انتخاب وکیلی معروف ، صرفا به خاطر معروفیت او هستید باید در نظر بگیرید که وکیل مورد نظر در چه زمینه ای تخصص دارد. چون معروفیت بدون داشتن تخصص در پرونده شما بیشر مضر هست تا مفید.

2.به روز بودن وکیلی یکی دیگر از معیار های انتخاب یک وکیل مناسب برای پرونده ما هست.ما هر روز شاهد تغییر قوانین و مقررات موضوعه کشور هستیم و وکیلی که نسبت به این تغییرات بی اعتنا باشد ، نمیتواند وکیل مورد اعتمادی برای ما باشد.

3.امانتدار بودن وکیل یکی از مهمترین معیارهایی است که باید توجه ویژه ای به آن داشت. به هیچ عنوان قابل تسامح نیت که وکیل باید در حفظ اسرار موکلش تمام تلاش خود را به کار گیرد تا کوچیکترن خدشه ای به او وارد نشود .و مهمتر آنکه طبق ماده ۶۶۸، وکیل باید حساب مدت وکالت خود را به موکل بدهد و آنچه را که جای او دریافت کرده است به او رد کند. بنابراین  وکیل حتما باید محرم اسرار موکل خود باشد و هرگز اسرار و اطلاعات موکل خود را حتی بعد از اتمام پرونده برای دیگران برملا نکند.

مقاله در حال تکمیل ...

برای موفقیت در پرونده های حقوقی و کیفری ، وجود تخصص لازم و ضروری می باشد. اما یک مورد ضروری تر ، وجود تمرکز و دقت در بررسی پرونده ها در محاکم قضایی و سایر ارگانها ، مطالعه بدون وقفه و تطبیق موضوعات مورد نظر با قوانین جاری اعم از قوانین کیفری ، حقوقی ، تجاری ، شرکتها ، علائم تجاری و سایر قوانین موضوعه کشور  ، شناخت طرفین دعوا به خصوص طرف مقابل دعوای ما و خلاصه کلام وقت گذاشتن برای پرونده قبل از جلسه دادرسی و یافتن بهترین راه جهت دفاع و به سرانجام رساندن به نحو مطلوب پرونده موکل و در صورت لزوم همراهی و پیگیری بعد از صدور رای می باشد. در همین راستا افتخار من ، مریم شایق ، وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی به عنوان یک وکیل جوان و مستقل در یزد ، سرپرستی و همکاری با یک تیم حقوقی متخصص شامل تعدادی از وکلا و حقوقدانان با تجربه در زمینه کارهای مختلف می باشد.امید است که با بهره گیری از دانش و تخصص های مختلف حقوقی و اطلاع کامل از فرآیند های سازمانی و امور اداری و سامانه های قضایی ، بهترین نتیجه و پاسخ را به اعتماد شما عزیزان و موکلین گرامی بدهیم.

 


آدرس دفتر : یزد ، میدان مهدیه ، ابتدای بلوار منتظر قائم ، طبقه فوقانی دفتر خدمات قضایی امینی ، تلفن : 09122026205

 

مریم شایق - وکیل پایه یک دادگستری یزد
مریم شایق - وکیل پایه یک دادگستری یزد